Decretales pseudoisidorianas
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Schaff-Herzog Encyclopedia of Religious Knowledge, vol. 3, art. "Donation of constantine," pp. 484, 485.
The historical theory developed in the "Donation" is fully discussed in Henry E. Cardinal Manning's The Temporal Power of the Vicar of Jesus Christ, London, 1862. The arguments of the "Donation" were of a scholastic type, and the possibility of a forgery was not mentioned until the rise of historical criticism in the fifteenth century. Nicholas of Cusa was among the first to conclude that Constantine never made any such donation. Lorenza Valla in Italy gave a brilliant demonstration of its spuriousness in 1450. See Christopher B. Coleman's Treatise of Lorenzo Valla on the Donation of Constantine (New York, 1927). For a century longer, however, the belief in the authenticity of the "Donation" and of the False Decretals was kept alive. For example, Martin Luther at first accepted the decretals, but he soon said to Eck: "I impugn these decretals;" and to Spalatin: "He [the pope] does in his decretals corrupt and crucify Christ, that is, the truth."
It is deemed established that the "donation" is (1) a forgery, (2) the work of one man or period, (3) the forger has made use of older documents, (4) the forgery originated around 752 and 778. As for the Catholics, they abandoned the defense of the authenticity of the document with Baronius, Ecclesiastical Annals, in 1592. Consult for the best text, K. Zeumer, in the Festgabe fur Rudolf von Gneist (Berlin, 1888). Translat- ed in Coleman's Treatise, referred to above, and in Ernest F. Henderson, Select Historical Documents of the Middle Ages (New York, 1892), p. 319; Briefwechsel (Weimar ed.), pp. 141, 161. See also The New Schaff-Herzog Encyclopedia of Religious Knowledge (1950), vol. 3, p. 484; F. Gregorovius, Rome in the Middle Ages, vol. 2, p. 329; and Johann Joseph Ignaz von Doellinger, Fables Respecting the Popes of the Middle Ages (London, 1871).
The "false writings" referred to in the text include also the Pseudo-Isidorian Decretals, together with other forgeries. The Pseudo-Isidorian Decretals are certain fictitious letters ascribed to early popes from Clement (A.D. 100) to Gregory the Great (A.D. 600), incorporated in a ninth century collection purporting to have been made by "Isidore Mercator." The name "Pseudo-Isidorian Decretals" has been in use since the advent of criticism in the fifteenth century.
Pseudo-Isidore took as the basis of his forgeries a collection of valid canons called the Hispana Gallica Augustodunensis, thus lessening the danger of detection, since collections of canons were commonly made by adding new matter to old. Thus his forgeries were less apparent when incorporated with genuine material. The falsity of the Pseudo-Isidorian fabrications is now incontestably admitted, being proved by internal evidence, investigation of the sources, the methods used, and the fact that this material was unknown before 852. Historians agree that 850 or 851 is the most probable date for the completion of the collection, since the document is first cited in the Admonitio of the capitulary of Quiercy, in 857.
The author of these forgeries is not known. It is probable that they
Traducción (no es buena pues está hecha con el Babel fish)
Pagine la enciclopedia de 682 Schaff-Herzog del conocimiento
religioso, vol. 3, arte. " donación de Constantina, " pp. 484, 485.
La teoría histórica desarrollada en la " donación " se discute
completamente en la potencia temporal de E. Cardinal Manning del
henrio del vicario de Jesús Cristo, Londres, 1862. Los argumentos de
la " donación " estaban de un tipo escolástico, y la posibilidad de
una falsificación no fue mencionada hasta la subida de crítica
histórica en el décimo quinto siglo. Nicholas de Cusa estaba entre
el primer para concluir que Constantina nunca hizo cualquier
donación. Lorenza Valla en Italia dio una demostración brillante de
su spuriousness en 1450.
Vea a Christopher B. Coleman Treatise de Lorenzo Valla en la donación
de Constantina (Nueva York, 1927). Para un siglo más de largo, sin
embargo, la creencia en la autenticidad de la " donación " y del
Decretals falso fue mantenido vivo. Por ejemplo, Martin Luther al
principio validado los decretals, pero le pronto dijo a Eck: "
impugno estos decretals; " y a Spalatin: " él [ el papa ] hace en
sus decretals corruptos y crucifica a Cristo, es decir, la verdad. "
Se juzga establecido que la " donación " es (1) una falsificación,
(2) el trabajo de un hombre o período, (3) el forger ha hecho uso
más viejos documentos, (4) la falsificación originada alrededor de
752 y de 778. En cuanto a los católicos, abandonaron la defensa de
la autenticidad del documento con Baronius, los anales eclesiásticos,
en 1592. Consulte para el mejor texto, K. Zeumer, en la piel Rudolf
von Gneist (Berlín, 1888) de Festgabe.
Translat- ed en el tratado de Coleman, referido arriba, y en Ernest F.
Henderson, documentos históricos selectos de las edades medias (Nueva
York, 1892), p. 319; Briefwechsel (Weimar ed.), pp. 141, 161. Vea
también la enciclopedia nueva de Schaff-Herzog de Knowledge religioso
(1950), vol. 3, p. 484; F. Gregorovius, Roma en las edades medias,
vol. 2, p. 329; y Johann José Ignaz von Doellinger, Fables
respetando a los papas de las edades medias (Londres, 1871). Las "
escrituras falsas " mencionadas en el texto incluyen también el
Pseudo-Isidorian Decretals, junto con otras falsificaciones. Los
Pseudo-Isidorian Decretals son ciertas cartas ficticias atribuidas a
los papas tempranos de clemente (A.D. 100) a Gregory el grande (A.D.
600), incorporado en una novena colección del siglo que pretende
haber sido hecho por " Isidore Mercator. " El nombre "
Pseudo-Isidorian Decretals " ha estado en uso desde el advenimiento de
la crítica en el décimo quinto siglo.
Pseudo-Isidore tomó como la base de sus falsificaciones una
colección de Canon válidas llamadas el Hispana Gallica
Augustodunensis, así aminorando el peligro de la detección, puesto
que las colecciones de Canon fueron hechas comúnmente agregando la
nueva materia a viejo. Así sus falsificaciones eran menos evidentes
cuando estaban incorporadas con el material genuino. La falsedad de
las fabricaciones de Pseudo-Isidorian ahora se admite
indiscutiblemente, siendo probado por evidencia interna, la
investigación de las fuentes, los métodos usados, y el hecho de que
este material era desconocido antes de 852. Los historiadores
convienen que 850 o 851 es la fecha más probable para la terminación
de la colección, puesto que el documento primero se cita en el
Admonitio del capitulary de Quiercy, en 857. No conocen al autor de
estas falsificaciones.